Híreink

blog image
A szaunázás 6 alapszabálya
Dátum: 2017-10-16Kategória: Felnött női

Úgy tartják, a szaunázás során a test és a lélek harmóniába kerül egymással. Akár a szauna kályhával fűtött finn szaunát, akár az infraszaunát választja, biztos lehet benne, hogy egy fantasztikus élményben lesz része. A rendszeres szauna-használattal erősödik az immunrendszer, javulni fog a közérzet, jobb lesz a hangulat, így nem csak a testi, de a lelki betegségekkel szemben is ellenállóbb lehet.

A szaunázás tehát hasznos, egészséges és nem utolsósorban kellemes időtöltés is. Azonban azt sem szabad elfelejteni, főleg nyilvános szauna-használat esetén, hogy a szaunázás alapvetően egy közösségi tevékenység, ahol illik tekintettel lenni másokra: nem csak a velünk közösen szaunázó társakra, hanem a szauna épületének karbantartóira, takarító munkatársaira, illetve természetesen a tulajdonosára. Azonban néhány apró szabály betartásával mi is szauna-rajongókká válhatunk – akár a szauna kályhával fűtött finn szaunáról, akár az infra szaunáról legyen szó, akár Budapesten legyünk, akár vidéken.

Lássuk tehát, mi az a néhány szabály, amit érdemes betartani:

1., Ne hagyja sokáig nyitva a szaunahelyiség ajtaját! Ha túl sokáig nyitva marad az ajtó, a helyiség gyorsan kihűl, amivel épp az hiúsul meg, amiért szaunázni indult, illetve nyilvánvalóan meg is zavarja vele a társai nyugalmát.

2., Használja a törölközőt! A törölköző nem véletlenül van kikészítve. Mindenképpen érdemes arra ülnie, különösen akkor, ha nem visel túl sok ruhát.

3., Fő a fokozatosság! Ha kezdő szaunázó, első alkalmakkor csak rövid ideig tartózkodjon a szaunában és fokozatosan szoktassa hozzá testét a felhevített környezethez. Kezdetben érdemes a padsorok alsó részein helyet foglalni és amikor már hozzászokott a szervezete, akkor a magasabban lévő részeken próbálkozni. 

4., Zuhanyozzon le, mosson kezet még a szaunázás előtt, illetve bizonyos időközönként tartson szünetet, semmiképpen ne tartózkodjon órákig a szaunázó helyiségben. A szünetek alkalmával is zuhanyozzon le! Sajnos ezt nem hagyhatjuk említés nélkül, hiszen sajnos rengetegen elhanyagolják, ami nem csak nagyon kellemetlen, de fertőzésveszélyes is.

5., Kapcsolja ki a telefonját, legjobb, ha be sem viszi! Zavaró! Azoknak, akik szaunázni szeretnének, általában igényük van a csendes elvonulásra is! A csörgés, a csipogás, de még a játékok vibráló fénye sem való a szaunába! Ráadásul a telefonkészülék élettartamát is befolyásolja, hiszen még el is romolhat ebben a környezetben.

6., Maradjon csendben! A szauna egy kikapcsolódás, feltöltődés. Vegyen nagy levegőket, és ne koncentráljon semmi másra, csak a légzésére és a pihenésére! Új emberként fog távozni a szaunából!

Az őszi-téli időszakban érdemes megnövelnie a szaunázásai gyakoriságát és időtartamát. A szaunázás ugyanis nagyszerűen alkalmazható az ebben az időszakban jellemző felső légúti megbetegedések tüneteinek enyhítésére, illetve az immunrendszer erősítése révén a megelőzésre is. Nem véletlenül élték túl a nagy fagyokat a finnek évezredek óta, fenn a csodás Északon! Vegyen Ön is példát róluk, tartsa karban testét és lelkét a finnek ősi módszerével: a szaunával!

Ha mégis inkább otthonában szeretné ezt az élményt átélni, használja Ön is rendszeresen a kiváló minőségű szauna kályhával fűtött finn szaunáinkat, illetve a legmodernebb technológiát alkalmazó, színterápiás infraszaunáinkat is!

Megosztás:
Árajánlatkérés