Híreink

blog image
9 plusz 1 tipp hogy még jobban érezze magát szaunázás közben
Dátum: 2017-08-29Kategória: Nincs

Szaunázni nem véletlenül szeretnek olyan sokan.
A szaunázás a testünkre és a lelkünkre is jó hatással van, akár szauna kályhával felfűtött finn szaunát, akár infraszaunát is építtessünk. Tippjeink segítenek abban, hogy mindenki felhőtlenül élvezhesse a szaunázást, akkor is, ha többen használják azt.

1., Ne tartsa nyitva az ajtót! Főleg, ha többen vannak bent, zavaró lehet, ha valaki nyitott ajtónál bámészkodik, vagy csak sűrűn járkál ki-be, rontva ezzel a szauna hatását. Igyekezzen minél inkább lecsökkenteni a ki-be mozgások számát!

2., Tisztán lépjen be a szaunába! A szauna használat előtt és után is érdemes lezuhanyozni. Ezzel nem csak a testének, de a szaunája épségének is jót tesz!

3., Rendszeresen ellenőrizze a hőmérsékletet! A különböző szauna-típusoktól függ, hogy mennyi az a maximális hőmérséklet, mely fölött már túlmelegedésről van szó. A hőmérséklet figyelésével a balesetveszély is könnyebben elkerülhető, erre a mai modern szauna kályhák esetén is érdemes odafigyelni
.
4., Használjon szauna-illatokat, illóolajokat! A kedvenc illatai segítségével frissebbnek fogja érezni a levegőt, illetve jobban fogja érezni magát. A különböző gyógynövényes illóolajok pedig az egészségünkre is jótékony hatással vannak, nem csak a levegőt tisztítják. A közkedvelt citrom, menta és eukaliptusz illóolaj például nem csak üdít és frissít, de segít a megfázás leküzdésében, illetve erősíti az immunrendszer védekezőképességét.

5., Vegye igénybe a színterápiát! A színek gyógyító, élénkítő vagy éppen nyugtató hatását nagyon régóta ismeri, és alkalmazza is a tudomány, így az 
infra szaunák használatakor is alkalmazható. A színterápia, azaz a szaunázás közben igénybe vehető különböző színes kivetülések segítenek nekünk ezeket a kívánt hatásokat elérni. A vörös szín például hasznos lehet rosszkedv, levertség és krónikus fáradtság esetén, hiszen energiát ad, feltölt életerővel. A zöld viszont megnyugtat, segít az ellazulásban, ha túl sok stressz ért bennünket vagy túlhajszolt életmódot élünk.

6., Használja rendszeresen a hideg fürdőt! A fürdővíz segítségével tovább bírjuk a szaunázást, és növelhetjük a szauna jótékony hatását az egészségünkre.

7., Tisztítsa rendszeresen a szaunát! A magas páratartalom, és a kevés ruhában történő használat miatt a szaunát sok kórokozó lepheti el, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani a szauna tisztítására. A szauna tisztító folyadék hasznos segítőtárs lehet ebben.

8., Védje a fafelületeket! A szaunát a tisztítás után érdemes körbe kenni paraffin olajjal. A paraffin olaj alkalmazható a padokra és a lambériákra is bátran. A paraffin olaj használatával nem csak kellemesebb élmény lesz a szaunázás, hanem tovább meg is őrizheti a szaunabelső állagát.

9., Ne legyen egyedül! Jó társaságban hamarabb telik az idő, és kevésbé fogja megterhelőnek érezni a szaunázást. Egy könnyed baráti beszélgetés pedig mindig jól esik a léleknek.
+1., Ha egyedül van, akkor is zárja ki a rossz gondolatokat! Úgy tartják, a szaunában a test és a lélek is megtisztul. Igyekezzen relaxálni, meditálni, vagy csak egyszerűen valami szépre, jóra gondolni, és úgy fog távozni a szaunából, mint akit kicseréltek!

Mindenképp érdemes szaunát építtetni, hiszen a szaunázás nem csak kellemes, de nagyon hasznos dolog is. Ha pedig betartjuk az alapszabályokat, mindenki élvezni is fogja!

Megosztás:
Árajánlatkérés